2020-жылдын аягында Globus жана “Народный” дүкөндөрүнүн текчелеринде биздин бренддеги товарлар пайда болду. Жеке соода маркасынын менеджери Анна Калашникова бул топко кайсы азыктар киргенин, аларды ким чыгарганын жана линиянын негизги артыкчылыктары тууралуу айтып берет.
Дүкөндөр тармагын өзгөчө жана таанымал кыла турган эмне? Европада жана Орусияда бул курал узак убакыт бою сыноодон өткөн жана соодада ийгиликтүү колдонууну улантууда. Кеп жеке соода маркасы жөнүндө болуп жатат, марканын ээси продукциясын жайылтуунун ар бир этабында ойлонот, таңгак дизайнынан баштап баасына чейин. Бул бизге продукцияны рыноктогу аналогдорго салыштырмалуу жеткиликтүү кылууга мүмкүнчүлүк берет. Ал эми сапат акыркы орунда эмес. Жок дегенде өткөн жылдын аягында жеке эн белгилерден турган продукциянын линиясын иштеп чыккан Globus дүкөндөр тармагы бул концепцияны өзүнүн брендинин презентациясында карманат.
Тармактын жетекчилиги бир нече жылдардан бери баага жана имидждин артыкчылыктарына негизделген өзүнүн брендин түзүү идеясы жөнүндө ойлонуп жүргөн. Долбоорго керектүү каражаттарды чогултуу үчүн убакыт талап кылынган. Эки жыл мурда маркетологдор продукциянын бир нече түрүн бириктирген №1 брендди ишке киргизүү планына киришкен: газдалбаган суу, баштыкка салынган кара жана жашыл чайлар, кетчуп, кагаз салфеткалар жана даарат кагазы. Мындай "топтом" жөн жерден чыккан жок. Бул кызматтарга суроо-талап жогору. Баалоо ыкмаларын колдонуу, потенциалдуу өнөктөштөрдү тандоо үчүн көп мүмкүнчүлүк бар.
Дүкөндөрдүн текчелеринде ушул эле стилде жасалган лаконикалык жана жөнөкөй таңгакта жасалган буюмдар 2021-жылдын Жаңы жылынын алдында пайда болуп, тез эле кардарын тапты. Бүгүнкү күндө №1 бренддеги товарларды Бишкектеги Globus жана “Народный” дүкөндөрүнүн текчелеринде гана эмес, республиканын региондорундагы чакан соода түйүндөрүндө, буфеттерде жана эс алуу жайларында көрүүгө болот. Жакын арада жеке соода маркасы эки жаңы продукт менен толукталат: чипсилер жана жүгөрү таякчалары.
“Өз брендин чыгаруу жана өнүктүрүү компания үчүн кардарларга пайдалуу сунуш берүүсүнө мүмкүнчүлүк берет. Башында биз баалардын төмөн болушуна басым жасап келсек, эми товарлардын топтомун түзүү процессинде алардын сапатын да эске алуу керек деген жыйынтыкка келдик. Иш жүзүндө (бул жергиликтүү гана эмес, орусиялык ири соода түйүндөрүнө да тиешелүү) сатып алуучу сапаты төмөн болгон товарларды алгысы келбейт. Ооба, аз каражат менен товарды идеалдуу кылуу мүмкүн эмес. Бирок бул учурда сапатын курмандыкка чалгандан көрө, мындай категориядагы товарлардан таптакыр баш тартуу жакшы. №1 брендинин консепциясы жөнөкөй: татыктуу сапат арзан баага”, - деп түшүндүрөт жеке соода маркасынын менеджери Анна Калашникова.
Башка өндүрүүчүлөрдүн продуктыларына салыштырмалуу биздин бренддин баасынын айырмасы 10-15 пайызга жетиши мүмкүн. Жалпысынан алганда жеке соода маркасы бар товарларга баа белгилери боюнча көрсөткүчтөр рыноктук кырдаалга жараша түзүлөт, башкача айтканда, баалар рыноктун минималдуу деңгээлинде белгиленет. Албетте, башка компаниялардын аналогдогу азыгы кымбатка түшөт, анткени алар маркетингден логистикага чейинки бардык чыгымдарды камтыйт.
Баса, №1 бренддин өндүрүүчүлөрүнүн катарында ата мекендик да, орусиялык да, казакстандык да компаниялар бар.
“Бул чет элдик өнөктөштөр үчүн кошумча каражат табуучу рынок. Эгерде ата мекендик компаниялар жөнүндө айта турган болсок (мисалы суу, чипсы жана кагаз салфеткасы жергиликтүү рынокто өндүрүлөт, сапаты жана баасы боюнча орусиялык кесиптештеринен эч кандай кем калышпайт) биз өндүрүүчүлөр менен кызматташууга, тийиштүү сапатта жана жеткиликтүү көлөмдө иштөөнү кеңейтүүгө даярбыз. Алар үчүн бул - өсүү чекити, өздөрүнүн өндүрүшүн өнүктүрүү, жүгүртүүнү көбөйтүү жана кошумча киреше алуу үчүн мүмкүнчүлүк”, - деп белгилейт адис.
№1 бренди менен сатылган товардын сапаты үчүн жеке соода маркасы кардардын алдында жооп берет. Биринчи этапта товарларга шайкештик сертификаттары жана декларациялары кылдат изилденет. Андан кийин ички контролдоо бөлүмү сапатты продукцияны дүкөн текчелерине чыгарардан мурда салыштырат, текшерет жана түз эле сатуу процессинде контролду ишке ашырат. Баса, сиз өз пикириңизди же сунуштарыңызды Globus жана “Народный”сайттарына калтырсаңыз болот - дүкөндөр тармагы пикир алмашууга ар дайым ачык жана кызыктырган суроолорго мүмкүн болушунча тезирээк жооп берет.
Ал эми Globus жана “Народный”соода түйүндөрүнүн лоялдуулук программаларынын колдонуучулары үчүн 2021-жылдын 1-октябрынан 30-ноябрына чейин №1 брендден товар сатып алууда лоялдуулук программасынын кошумча бонустары чегерилет (ар бир продукт үчүн 5 бонуска чейин). Бонустарды эсептөө шарттары тууралуу толук маалымат www.globus.kg, www.market.kg сайттарында. Бардык продукциялар сертификатталган.
Globus өзүнүн брендин таанытуу үчүн негизги тапшырмаларды аткарууну улантып жатканын кошумчалоо керек. Башында - бренд номери 1 боюнча жаңы кызыктуу сунуштар ар бир сатып алуучуга өз продукциясын табууга мүмкүнчүлүк берет. Жакшы сапат. Арзан баа жана жеткиликтүү.