super.kg logo

Депутат Касымалиева латын арибине өтүүдөн чочулабашы керектигин айтты

 

КСДП фракциясынан депутат Аида Касымалиева көп тилдүү билим берүүдө электрондук китепканаларды түзүү зарылдыгын айтты. Бул тууралуу ал кечээ, 22-ноябрда “Парламент” радиосуна билдирди.

Касымалиева коңшу өлкөлөр латын арибин колдонуп жатышканда, кыргыз эли да бул жөрөлгөдөн чочулабаш керектигин белгиледи.

“Республика-Ата Журт” фракциясынан депутат Талант Мамытов мектептерге көп тил билүү боюнча программа киргизүү тууралуу оюн билдирди. “2022-жылга карата кыргыз, орус жана бир чет тилдерин мектеп программасынын деңгээлинде билген бүтүрүүчүлөрдүн саны 70 пайызга жеткирилиши керек. Ал эми үч тилде сабак окуткан мектептердин эсеби 40 пайызды түзүүсү зарыл. Миграциялык агым заман шарын шарттап жаткан соң, тил билүү маданиятын балдар бакчасынан баштап, мектеп программасында жетиштүү өздөштүрүп калууга үлгүрүү керек. Буга каражат жана аракет керек”, - дейт Мамытов.



 
 Рубрикадагы соңку кабарлар 

Урматтуу колдонуучу! Эгер сизде коомчулуктун көңүлүн буруп, талкууну талап кылган жаңылыгыӊыз болсо биз менен бөлүшүӊүз.
Рейтинг: Рейтинг 0 
Комментарийлер(23)
23.11.2017. 07:16 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
180
Катталган:
16-07-2017
Соӊку аракети:
24-09-2018 02:32
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Клаасы Ош жүрөгү бош!
-3
Сен өзгөрдүң! Деген сөзду кантип жазып калабыз ошондо латын арибинде.

Аида Касымалиева
Aida Kasymalieva-кайсынысы жакшы көрүнөт экен?
23.11.2017. 08:06 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
124
Катталган:
03-11-2016
Соӊку аракети:
01-06-2018 23:55
Жынысы:
Белгисиз
-1
Латын тамгасына отуш керек, ошондо бир аз болсода, орустун козун карабаганыбыз билинет.
23.11.2017. 08:23 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
36
Катталган:
31-08-2010
Соӊку аракети:
23-09-2018 15:18
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Бишкек, Каракол
-2
Bek4590,туура айтасын латын аркылуу англис тилин уйронуу оной болот математика физика формулаларын бут латын тилинде
23.11.2017. 09:36 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
187
Катталган:
13-08-2017
Соӊку аракети:
22-08-2018 19:24
Жынысы:
Белгисиз
+3
oscar,англис тилин латын тамгасына отпой эле уйронсон болот. Оро адбаган орк ьандайт болбогулачы жон эле.
23.11.2017. 13:55 
Тайпасы:
Тартип бузгандар
Комментарийлердин саны:
1129
Катталган:
01-06-2017
Соӊку аракети:
01-08-2018 14:07
Жынысы:
Белгисиз
0
Nibiru., Бул жерде саясат болуп атат. Кыргыз эли Россиянын таасиринен чыгуу учун латын тилин киргизишин колдошубуз керек.
23.11.2017. 12:09 
Тайпасы:
Тартип бузгандар
Комментарийлердин саны:
600
Катталган:
14-03-2017
Соӊку аракети:
24-05-2018 22:09
Жынысы:
Белгисиз
+2
oscar, латын арибине отсо формула оной болот деп кайсы "акылдуу" айтып жатат?!!
23.11.2017. 08:22 
Тайпасы:
Тартип бузгандар
Комментарийлердин саны:
194
Катталган:
01-12-2015
Соӊку аракети:
30-03-2018 20:26
Жынысы:
Белгисиз
+2
Өзүңдүн Орхон Энесай жазууң турганда, латынды эмне кыласың? Өзбекстан, Казакстандын өзүнүн жазуу тамгасы жок, ошондуктан латынга өтүп жатат. Касымалиеваныда түшүнсө болот, Америкадан каржыланган иноАгент Азаттыкта иштеген, Бабановтон айырмасы жок. Кыргыздын өзүнүн Орхон Энесай жазуу тамгасы бар. Ошол өзүбүздүн тамгабызга өтсөк, Орусия менен Америкада эчтеке кыла албайт. Ошондо гана Кыргызстан көз карандысыз мамлекет болот!
23.11.2017. 08:51 
Тайпасы:
Тартип бузгандар
Комментарийлердин саны:
194
Катталган:
01-12-2015
Соӊку аракети:
30-03-2018 20:26
Жынысы:
Белгисиз
0
Мисалы :Дүйнө биринчилигинде Америка, бардыгы англис тилин үйрөнүп жатышат. Америка биринчиликтен түшүп, Кытай биринчи болуп калсачы, Кыргызстан иероглифке өттөбү? Кыргызстанда туруктуулук болушу үчүн, бир гана Орхон Энесай жазууга өтүү керек. Ансыз да, араб кириллица болуп, Кыргыз тили өзүнүн көп, адабий тилдеги сөздөрүн жоготуп жатат.
23.11.2017. 08:55 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
Катталган:
25-01-2016
Соӊку аракети:
02-03-2018 16:31
Жынысы:
Белгисиз
+6
Ушу Касымалиева бесит да. Кылган ишинин акыры жок,
23.11.2017. 13:57 
Тайпасы:
Тартип бузгандар
Комментарийлердин саны:
1129
Катталган:
01-06-2017
Соӊку аракети:
01-08-2018 14:07
Жынысы:
Белгисиз
0
nazira...,Азаматсыз Касымалиева. Латын тилине батыраак отуп албасак Россия Кыргызстанды оз обласындай коро баштады. Казакстан отмокчу болуп атканда Орус парламенти душмандыгын ачык корсоттуго.
23.11.2017. 09:09 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
16
Катталган:
13-12-2010
Соӊку аракети:
19-09-2018 09:09
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Нарын
+4
Ассаламу Алейкум Кыргыз элим латын арибине отуш учун бир топ суммадагы каражат керек латын арибине откондо эле шумдук болуп кетпейбиз го тил уйронгондор азыр деле уйронуп чет жерде журушпойбу андан коро озубуздун тилибиз арибибиз эле жакшы латын арибине откондо эшеке килем токуп койгондой эле болуп калат го озгорбогон адам анда деле озгорбойт да.
23.11.2017. 10:43 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
17
Катталган:
26-06-2017
Соӊку аракети:
07-05-2018 13:04
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Гульча
-3
ulanik,ойлонсонор латынга отсок 2чи АКШ болбойбуз. Просто тамгалар эле аеглисче болот. Создорду англисче жазып калабыз озбекчтандай болуп
23.11.2017. 09:12 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
69
Катталган:
25-05-2013
Соӊку аракети:
21-09-2018 10:17
Жынысы:
Белгисиз
+5
Биротоло мектептен эле мигранттыка даярдагынар келеби кыргыздарды, орусиядан да узагыраак кетсин деп
23.11.2017. 09:24 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
192
Катталган:
11-01-2017
Соӊку аракети:
23-09-2018 23:05
Жынысы:
Белгисиз
+4
Ата бабан жазып суйлоп келген эле арипти колдоно берчи озунчо ойлоп табуучу боло бербей!
23.11.2017. 09:26 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
304
Катталган:
15-04-2014
Соӊку аракети:
23-09-2018 21:37
Жынысы:
Белгисиз
+3
Латиница керек эмес бизге.
23.11.2017. 09:40 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
187
Катталган:
13-08-2017
Соӊку аракети:
22-08-2018 19:24
Жынысы:
Белгисиз
+3
Biinura,Туура.
23.11.2017. 09:39 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
187
Катталган:
13-08-2017
Соӊку аракети:
22-08-2018 19:24
Жынысы:
Белгисиз
+2
Жон гана кылаарга иши жок бир нерсе чыгара беришеби булар? Латын тамгасына откондо эле бир нерсе озгоруп кетеби? Койгулачы болбогон нерсени. Эгер кыргыздын озунун тамгасына откоробуз десенер иш башка. Болбосо токтоткула жок нерсени.
23.11.2017. 10:41 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
17
Катталган:
26-06-2017
Соӊку аракети:
07-05-2018 13:04
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Гульча
+2
Ее мое эмнеге отуп. Же латынга отсок КР онугуп кетет бекен. Ага отсок тамгалар эле оргозот да ойллонсонор. Мисалы. Жогорку кенеш деп латынча жазсак. Jogorku kenesh болот. Зачем отуп
23.11.2017. 12:13 
Тайпасы:
Тартип бузгандар
Комментарийлердин саны:
600
Катталган:
14-03-2017
Соӊку аракети:
24-05-2018 22:09
Жынысы:
Белгисиз
+1
Бул Аида дегенинер Батыштын акырынан "жем жеген" бири!!! Жогорку Кенешке каякьагылар чогулуп алган. Мисалы Садык Шернияз дегени бар, кайда болбосун кино тууралуу суйлойт. Эмнеге депутат болуп келгенин озу да тушунбосо керек... Эмнеге кинолорун тартып тынч журо бербейт?!!


Бул катын болсо Батыш каржылаган уюмда иштоочу, ошол алган акчаларын актап жейин деди окшойт, латын арибин айтып калыптыр... Бизге Батышын да, латын арибин да, озун да керек эмессин Аида!!!
23.11.2017. 12:17 
Тайпасы:
Тартип бузгандар
Комментарийлердин саны:
600
Катталган:
14-03-2017
Соӊку аракети:
24-05-2018 22:09
Жынысы:
Белгисиз
+1
Озу кыргыздар араб тамгаларын колдонуп журуп, ынгайсыз экен деп латын арибине отушкон, андан да кыйналып кирилицага отушкон... Эми латын арибине отобуз деп артка кетелиби?!!

Анан калса учурда тышта 1 миллиондон ашуун мигрант бар, алардын 90%ти Россияда, 1%ти Америкада. Ошондо 90% калып 1% мигранттарды ойлойлубу?!!

Аида Касымалиева керексиз нерселерди жыйыштырып актуалдуу маселелерди которсо болбойбу, мисалы жол кырсыктары, ИИМдеги коррупция ж.б...
23.11.2017. 14:07 
Тайпасы:
Тартип бузгандар
Комментарийлердин саны:
1129
Катталган:
01-06-2017
Соӊку аракети:
01-08-2018 14:07
Жынысы:
Белгисиз
-3
Латын алфавитине батыраак отушубуз керек, Кыргыз мамлекети Оруссиянын козун карабаган оз саясатыбыз бар экенин дадилдейли, антбесек мурдагы ССР саясатын Кыргызстанга тануулап Улуттук коопсуздуко доо келип атат туугандар. Ушуну туура тушунуп колдошубуз керек. Казахстандын латын алфавитине отом дегени Россияны ачык эле чычалатып силер отпошунор керек деп орус депуттатары чыкты. Эмне себеп
23.11.2017. 17:34 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
126
Катталган:
06-03-2007
Соӊку аракети:
04-07-2018 02:36
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Бишкек
+1
25 жылда нормалдуу кыргыз тилинде окуу китеби чыккан жок, бюджетте акча жок деп. Түп тамырынан өзгөрткөнгө акчаны кайдан алат экен? Отуруп алып асмандын башын сүйлөшөт.
23.11.2017. 20:18 
Тайпасы:
Жаран