Архив
792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828  
740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791  
687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739  
635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686  
583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634  
531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582  
479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530  
427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478  
374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426  
322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373  
264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321  
217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263  
176   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216  
Популярдуу макалалар
Akbuura gazeta

BMWнын ТАРЫХЫ

№299 25-31-июль, 2008-ж.


« BMW» компаниясынын девизи – «Айдоодон рахат ал!»
Негизделген жылы – 1913
Штаб квартирасы – Мюнхен, Германия
Тармагы – Автоунаа иштеп чыгаруу
Бир жылда акча айлантуу өлчөмү – 56,0 миллиард евро (2007)
Кызматкерлер – 107 миң 539 адам (2007)

Bayerische Motoren Werke” (кыргызча – “Бавариялык мотор чыгаруучу завод”) – жогорку ылдамдыктагы жеңил жана спорттук автоунааларды, мотоциклдерди чыгаруучу немистик автомобилдик компания.

Тарыхынан
“BMW” немис өндүрүшчүсү Карл Рапп тарабынан 1913-жылы негизделген. Алгач ал “Bayerische Flugzeug-Werke” деп аталып, авиациялык кыймылдаткычтарды иштеп чыгаруу максатында иштей баштаган. Ишкананын Мюнхендин аймагында жайгашкандыгынын себеби жакын жердеги Густав Оттонун учактарды чыгаруучу “Flugmaschinenfabrik” заводун кыймылдаткычтар менен камсыз кылуу эле. Ошондогу ак жана көк түстүү тегерек түзүлүштөгү эмблема ушул күнгө чейин колдонулат. Автоунаага тиешелүү эч нерсеси жок бул эмблемада учактын айланып жаткан пропеллери (учакты аракетке келтирүүчү бурамалуу стержень) чагылдырылган. Ал эми ак жана көк түсү Германиянын Бавария аймагынын желегиндеги башкы түс болуп саналат.
Арадан көп өтпөй Биринчи дүйнөлүк согуштун айынан аталган фирмага фронттук заказдар түшө баштайт. Ушуга карабастан, финансылык оор абалга туш болгон жаш компания ири өнөр жайчылар Камилло Кастильони жана Макс Фриц тарабынан колдоого ээ болуп, эми автоунаа да чыгаруучу ишканага айланат.
“БМВнын” 1918-жылы калыптанган учурдагы аталышы австриялык ири ишкер Франц Жозеф Попп менен тыгыз байланыштуу.
Согуштан кийин аталган компания жоюлуп кетүү коркунучу алдында калат. Буга немистерге учактардын кыймылдаткычтарын чыгарууга тыюу салынгандыгы себеп болот. Бирок, мындай абалдан компания жетекчилиги убактылуу жөнөкөй мотоциклдерди чыгаруу менен чыгып кеткен. Европадагы 1920-1930-жылдарда өткөрүлгөн мотожарыштарда алардын мотоциклдери көптөгөн сыйлыктарга ээ болуп, жоголуу алдында турган компания кадыр-баркка ээ боло баштайт. Кошумчалай кетчү нерсе, айрым маалыматтар боюнча, 1920-жылдарда немистер Совет өлкөсүн жашыруун түрдө учактардын кыймылдаткычтары менен камсыз кылып тургандыгы белгилүү.
Бир кыйла абройго ээ болуп калган компания 1928-жылы 1-автоунаасын иштеп чыгарат. “Dixi” деп аталган автоунаа 1-кезекте аз май короткондуктан, ошол кризис жылдары Европадагы эң популярдуу машинага айланат.
“БМВнын” тарыхындагы кийинки маанилүү окуя болуп учурдагы аталыштагы 1-автоунаа “BMW328” спорттук машинасынын пайда болушу болуп эсептелет. Дал ошол кезде компаниянын “автоунаа биринчи кезекте айдоочуга ыңгайлуу болуш керек” деген идеологиясы калыптанган. Мына ошондон тартып бүгүнкү күнгө чейин компаниянын ар бир жаңы модели ушул эреженин негизинде иштелип келүүдө. Ал эми “БМВнын” башкы атаандашы “Мерседес-Бенц” компаниясынын принциби – “автоунаа биринчи кезекте жүргүнчүлөр үчүн ыңгайлуу болуш керек”. Андыктан, учурда автоунаа чыгарууда көч башы болгон эки атактуу автоунаа империясы өз принциптеринин негизинде иш алып барып, ар бири өз продукциясынын мыкты экендигин далилдөөдөн чарчашпайт.

“БМВ” – ийгилик коштогон компания
Соңку 40 жыл “БМВнын” тарыхында жеңиштердин жылы болду десек жаңылышпайбыз. Бул мезгилде автоунаа иштеп чыгууда бир канча революциялык кайра куруулар ишке ашты. Алардын ичинен кыймылдаткычты электрондук башкаруунун киргизилишин, жаңы моделдерди жаратуу боюнча илимий-изилдөө борборунун ачылышын жана биринчилерден болуп массалык түрдө кырсык учурунда айдоочу менен жүргүнчүлөрдүн коопсуздугун камсыз кылуучу ыңгайлуулуктардын пайда болушун айтсак болот. “БМВ” империясы өз тарыхында бир нече жолу жок болуп кетүү коркунучу астында калганына карабай дайыма оор абалдан чыга алып, ийгиликке жетишип келет. Учурда аталган концерн көпчүлүк үчүн автоунаа тармагындагы ыңгайлуулук, коопсуздук, техника жана сапаттын чыныгы жүзү катары белгилүү.

Бул да “BMW” жөнүндө…

  • 2002-жылы «BMW Group» концерни чоң рекордго жетишет. Бир жылда сатылган унаалардын саны 1 миллион 57 миңге жеткен. Ошондой эле “БМВ” унаа чыгарууда заводдордо роботторду колдонбогон саналуу гана фирмалардын бири болуп саналат.
  • «BMW» компаниясы «MUSICA Viva» деп аталган заманбап музыка тармагында эл аралык сыйлык негиздеген. Андыктан, жыл сайын атайын театралдык фестивалдарды жана инновациялык көргөзмөлөрдү өткөрүп келет.
  • 1996-жылы 7-үлгүдөгү “BMW Z3” модели 1-жолу дизелдик кыймылдаткыч менен жабдылган. Атактуу “Алтын көз” тасмасындагы 007 агенти Жеймс Бонд дал ушул унааны айдаган. Ал эми арадан 3 жылдан кийин чыккан “BMW Z8” унаасын аталган суперагент “Керек болсо бүт аалам да аздык кылат” тасмасында айдаган.
  • Жакында “BMW” концерни “Европанын эң мыкты заводу-2008” сыйлыгына ээ болду. 2002-жылы түптөлгөн мындай сыйлыкка “BMW” автоунаа чыгаруучу компаниялардын ичинен 1-болуп татыды.


Канатбек Сыдыгалиев: «BMW МЕНИН КЫЯЛЫМДАГЫ МАШИНА»

Айтылуу “бехаларды” зымыра-тып айдап, анын ыңгайлуулук-тарын иш жүзүндө туюп-көргөн белгилүү азаматтарыбыз өлкө-бүздө четинен табылат. Андай азаматтарыбыздын бири –
ысымы далай атаандаштарынын жүрөгүнүн үшүн алган спортчу Канатбек Сыдыгалиев.

Даңктуу спортчу 1978-жылдын 18-январында Талас районунун Арал айылында туулган.
Бою 173 сантиметр, салмагы 75 килограмм.
Кикбокстогу жетишкендиктери: Дүйнөнүн (1999), Европанын (2004) жана Азиянын (2002) чемпиону. Дүйнөнүн кубогунун (2001),“КРнын президентинин кубогунун” (2006) ээси. Кличкасы – “Смерч” .
Эл аралык Башкаруу, укук, финансы жана бизнес академиясын бүтүргөн.
Үйбүлөлүү. Учурда Бишкекте жашайт.

– Канатбек байке, канча жылдан бери рулдасыз?
– Машина айдап жүргөнүмө төрт жылдын жүзү болду. Атамдын “Москвичи” болсо да, же мага үйрөтпөптүр, же мен өзүм кызыкпаптырмын. Мектепти аяктагандан кийин окуу жана кикбокс менен алектенип жүрүп, машина айдоого кечирээк кызыга баштадым.
– Бул сиздин канчанчы машинаңыз?
– “БМВ 525” үлгүсүндөгү машинаны айдап жүргөнүмө үч ай гана болду. Буга чейин төрт жылдай дал ушундай эле үлгүдөгү машинаны айдаган элем. Биринчи машинам 1991-жылкы болуп, көбүнчө аны үйрөнүү максатында айдагам. Эки машинамды тең өз эмгегим менен иштеп тапкан акчама алгам. Учурдагы машинам 1996-жылы чыгарылган жана баасы 9 миң доллар.
– Эмне үчүн сиз “БМВ” маркасындагы гана машиналарды айдайсыз?
– Алгачкы айдаган машинам “БМВ” болгондуктан, мындай үлгүдөгү машиналарга көнүп, башка маркадагы машиналарга отургуң келбей калат экен. Чындыгында, “БМВ” менин кыялымдагы машина жана ал биринчи кезекте айдоочу үчүн аябай ыңгайлуу. Спортчу катары мага анын жогорку ылдамдыкта жүрө алгандыгы жагат. Ошондой эле айдоо учурунда пробкаларга кабылганда абалдан оңой чыгып кете аласың.
– Алгачкы жолу рулга отурганыңыз эсиңиздеби? Ошондо кандай абалда болгонсуз?
– Мен анда 8 жашта элем. Короодо токтоп турган байкемдин “ГАЗ 53” машинасын тентектик кылып, жашыруун түрдө от алдырып жибергем. Көрсө, анын автоматтык түрдө 1-ылдамдыкка кошулуп кетмейи бар экен. Заматта ордунан жылып, үйүбүздү сүзүп, токтоп калганы эсимде.
– Жол эрежесин бузуп кармалган же кырсыкка кабылган учурлар болду беле?
– МАИ кызматкерлерине бир да жолу кармалган эмесмин. Дайыма айдоочулук күбөлүгүмө кошо спортчу экендигимди тастыктоочу документимди ала жүрөм. МАИчилер мага урматтоо менен мамиле жасашат жана мен аларга рахматымды айтам. Ал эми анча чоң эмес жол кырсыгына үч жолу кабылгам. Алардын баары мындан бир нече жыл мурда 1-машинамды айдап жүргөн кезде болгон. Учурда мен өзүмдү рулда ишенимдүү сезем.
Машинанын түсүнө көңүл бурасызбы?
– Мага ак жана кара түстөр жакканы менен машина алаарда дал ушундай гана түстөргө умтулбайм. Учурдагы машинам кочкул кызыл түстөгү хамелеон, биринчиси кара түстө болчу.
– Акыркы жолу качан маршруткага түшкөнүңүз эсиңиздеби?
– Эсимде жок. Машиналуу болгондон бери бузулуп, ремонтто турганда түшсөм керек. Негизи, мен бир күн машина айдамайынча тура албайм.
– Машина айдоону бирөөгө үйрөткөн учурларыңыз болгонбу?
– Жан шеригим Айжанга машина айдоону өзүм үйрөткөм. Учурда анын өзүнүн “Мерседеси” бар. Ал машинасына өз алдынча кам көрөт.
– Келинчегиңизге машина айдоону конокко барып мас болуп калганда ордуңузга отуруп айдаш үчүн үйрөтсөңүз керек, ээ?
– Ха-ха!.. Жок андай эмес, албетте. Мен өзүм спортчу болсом, андай абалга түшпөгөнгө аракет кылам да. Айжандын өз жумуштары болгондуктан, ага да машина керек. Анын үй жумуштарына кошо машинаны да өз алдынча карап, айдоону мыкты айкалыштырганы мага жагат. Буга карата досторумдан көп эле комплименттерди угуп жүрөм.

Даярдаган Базарбек Абдураимов


"Супер-Инфо" гезитинин материалдары жеке колдонууда гана уруксат.
Жалпыга таратуу "Супер-Инфо" гезитинин редакциясынын жазуу түрүндөгү уруксаты менен гана болушу мүмкүн.

Рейтинг: Рейтинг  0 
Комментарийлер(1)
04.04.2010. 00:33 
Тайпасы:
Кыймылы жок
Комментарийлердин саны:
83
Катталган:
27-03-2010
Соӊку аракети:
28-12-2012 05:10
Жынысы:
Белгисиз
0
Jeke jashoosu jonyndo kobyrook maalymat bere alasyzdarby? Urmattu redakzija?
1
Комментарий калтыруу үчүн өз ысымыңыз менен кириңиз же каттоодон өтүңүз.
 
Бөлүмдүн статистикасы
соңку 15 мүнөт ичинде 0 колдонуучу (Катталган: 0, коноктор: 0) бул макаланы окуду:

Макалалардын саны:
21193;
 
Маалымат-маанайшат порталы
2006-2018 © SUPER.KG
Кыргыз Республикасы, Бишкек шаары,
Күрөӊкеев көчөсү - 180
"Супер-Инфо" гезитинин материалдары жеке колдонууда гана уруксат.
Жалпыга таратуу "Супер-Инфо" гезитинин редакциясынын жазуу түрүндөгү уруксаты менен гана болушу мүмкүн.
Рейтинг@Mail.ru
Биз социалдык тармактарда: