Архив
792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828  
740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791  
687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739  
635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686  
583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634  
531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582  
479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530  
427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478  
374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426  
322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373  
264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321  
217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263  
176   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216  
Популярдуу макалалар
Akbuura gazeta

КӨЗ КУРЧ БОЛУШУ ҮЧҮН КЕРЕКТҮҮ 7 АЗЫК

№781 20-26-октябрь, 2017-ж.




1. БАЛЫК
– даана, курч көрүү үчүн. Диетологдор жумасына 2-3 жолу 300 граммдан балык жегенди сунуштап келишет. Муну офтальмологдор кош колдоп колдошот. Анткени балыктын курамында көздүн көрүүсү үчүн эң керек болгон май кычкылдары жана толук каныкпаган майлар бар. Өзгөчө Омега-3 май кычкылы.


2. ЧЕРНИКА –
көздүн чарчабоосу үчүн. Бул жемиш курамына көзгө керектүү болгон бардык витаминдерди камтыганы менен өзгөчөлөнөт. Ал көздүн чыңалуусунан жана чарчоосунан сактайт. Анын курамындагы антоциандар капиллярларды жакшыртып, мындан улам көз булчуңдарына жана нерв клеткаларына керектүү азыктар өз убагында жетип, көздүн кан тамырларында кан айлануу жакшырат. Ошондой эле черника А жана С витаминдерине, антиоксиданттарга бай, ар кандай вирустарга туруштук бере алат. Андыктан күнүнө 1-2 аш кашык черника жемишин же андан жасалган кыямды жеп турууну адат кылыңыз.


3. ГРЕЙПФРУТ
– чечекейдин картайбашы үчүн. Бул жемиш организмге пайдалуу заттарга бай: С, А витаминдери, кальций, темир, марганец, калий, фосфор, фолий кычкылы жана В витаминдер тобу. Бирок көпчүлүгүбүз грейпфруттагы биофлавоноид заты тууралуу биле бербейбиз. Ал көздүн чечекейинин картаюусунун, сары тактын пайда болушунун алдын алат. Биофлавоноид мөмөнүн ичиндеги кесимдерди бөлүп турган ак чел кабыкта болот. Андыктан грейпфрутту ширесин сыгып ичпей, ак чел кабыгы менен жегениңиз оң болот. Офтальмологдор күнүнө же эки күндө бир грейпфрут жеп турууну сунушташат.


4. САБИЗ
– көздүн тунарышына каршы. Эгер сиздин көзүңүз караңгылап, көз алдыңызда жылдыздар учуп, караңгыда жакшы көрбөй, конъюнктивит менен жабыркап жатсаңыз, анда организмиңизге А витамини (ретинол) жетишпейт деп эсептей бериңиз. Бул витамин көз торчосунун жакшы иштөөсүн камсыздап, түстөрдү кабылдоого жана аны мээге жеткирүүгө салым кошот. Күнүнө 300 граммдан сабиз жеп туруу сизге пайда алып келет.


5. ШПИНАТ
– көрүү системиндеги оорулардын алдын алат. Анын курамынан В1, В2, D, С, Р, РР, К витаминдерин, микроэлементтерди, органикалык кычкылдарды, белок жана каротин-лютеинди табууга болот. Алсак, 100 грамм шпинаттын курамында 11 600 микрограмм лютеин болсо, 100 грамм сабизде бул көрсөткүчү 335 микрограмм гана. «Лютеин көздүн чечекейине, торчосуна эң керектүү зат. Күнүнө 50 грамм шпинат жеп турган адам көздүн тунарышын жана чаалыгуусунун алдын алат» дешет окумуштуулар. Бирок бул чөптүн курамында щавель кычкылы көп, андыктан ашказан кычкылы жогоруларга сунушталбайт.


6. МИСТЕ
– көздүн торчосу үчүн. Жаңгактардын баары минералдарга бай экендиги эч кимибизге сыр эмес. Алардын ичинен лидер катары бадам, грек жаңгагы жана пеканды санайбыз. Бирок пайдалуулугу жагынан мисте булардан ашып түшөрүн америкалык окумуштуулар далилдеп чыгышты. Алардын изилдөөсүнүн жыйынтыгына таянсак, мисте жез, магний, фосфор, калий, клетчатка жана пайдалуу майлардан сырткары, лютеин жана зеаксантин затына бай. 28 грамм мистеде 342 микрограмм лютеин жана зеаксантин бар экен. Бул көрсөткүч фундук менен апельсин ширесиникинен 13 эсе жогору. Бул эки зат көздүн булчуңдарын бекемдеп, картаюусунун алдын алууга көмөктөшөт. Андыктан күнүмдүк менюңузга 30 грамм мисте кошууну унутпаңыз.


7. КАПУСТА
– көздүн сыздап оорусуна жана кызарышына каршы. Бул жашылчаны диетологдор көбүрөөк жегенди сунушташат, бирок баарыбызга эмес. Ашказан кычкылы жогорулар абайлап колдонуусун эскертишет. Капустанын көз үчүн кандай пайдасы бар? Мейли шпинатпы, ак же кызыл капуста болобу, үчөө тең С, К жана Р, В1, В2, РР витаминдерине жана холин затына бай. С витамини цитрус мөмөлөрүнө караганда ачытылган капустада көп. Бул витаминдер көздүн кан тамырларын бекемдеп, кан айланууну жакшыртат. Жумасына 3 жолу 150 граммдан капуста жеп туруу сизге чың ден соолук тартуулайт.

КӨЗДҮН НЕГИЗГИ ДУШМАНДАРЫ

Чылым чегүү
адамдын көрүүсүн бузат. Тамеки түтүнүнүн никотин жана башка уулуу кошулмалары торчону жана көрүү нервдерин бузат, көздүн былжырлуу катмарынын сезгенүүсүнө алып келет, жарыкты кабыл алуу функциясына зыян берет.

Алкоголдук ичимдиктер баш мээни нейрондук деңгээлде бузат. Спирт ичимдиктеринин таасири менен айланадагы дүйнөнү көрүү, кабыл алуу жабыркайт, анын деңгээли жана сапаты төмөндөйт.

Китеп, сыналгы, компьютер, телефон. Башка органдар сыяктуу эле көз белгилүү бир күч келтирүүдө чарчайт. Ошондуктан көздү аёо керек. Китеп окууда минималдуу аралык 30-35 сантиметр болушу шарт. Сыналгы көрүп жатканда экранга анчалык жакын отурбаңыз, эң аз дегенде аралык 2 метр болушу керек. Компьютерде көп жана узакка чейин отурууга туура келет, ар бир 40 мүнөттөн кийин көздү жок дегенде 10 мүнөт эс алдырыңыз. Көрүүгө күч келсе сөзсүз көз үчүн көнүгүү жасоо зарыл.


 

Дамира Арстанова
kenesh@super.kg


"Супер-Инфо" гезитинин материалдары жеке колдонууда гана уруксат.
Жалпыга таратуу "Супер-Инфо" гезитинин редакциясынын жазуу түрүндөгү уруксаты менен гана болушу мүмкүн.

Рейтинг: Рейтинг  6 
Комментарийлер(12)
24.10.2017. 10:32 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
45
Катталган:
13-04-2016
Соӊку аракети:
21-09-2018 15:37
Жынысы:
Белгисиз
+1
Абдан пайдалуу кеңештер экен, китептин зыяны жок деп ойлочүмун .
24.10.2017. 18:07 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
5
Катталган:
12-05-2017
Соӊку аракети:
07-11-2017 02:09
Жынысы:
Белгисиз
0
Китептида убагы менен коп жакын кылбай окуш керекко дейм.мурун кечинде кунгурт светтин алдында бир маалгаче китеп окуйтлем.ошентип журуп козум мутный болуп азыр алысты коро албай калдым тунук корунбойт
24.10.2017. 22:56 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
131
Катталган:
10-05-2016
Соӊку аракети:
19-09-2018 12:16
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
узген
+3
Азыркы заманда эн зыяндуу телефон.
25.10.2017. 01:15 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
92
Катталган:
20-09-2012
Соӊку аракети:
21-09-2018 22:27
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Бишкек шаары
+2
Урматтуу админ, атайын көзгө арналган "Ультра 100" жөнүндө маалымат алып бериңиздерчи сураныч???
25.10.2017. 12:20 
Тайпасы:
Супермодератор
Комментарийлердин саны:
2058
Катталган:
22-02-2011
Соӊку аракети:
21-09-2018 18:13
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
...
-2
Aselya_9105,
Саламатсызбы! Сунушуңуз тиешелүү бөлүмгө жеткирилди, рахмат.
25.10.2017. 16:07 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
1168
Катталган:
04-03-2017
Соӊку аракети:
21-09-2018 16:43
Жынысы:
Белгисиз
+1
Урматтуу админ көз үчүн көнүгүүлорду жазып коесуздарбы Рахмат!!!
26.10.2017. 02:01 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
6
Катталган:
22-06-2017
Соӊку аракети:
21-05-2018 09:54
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Москва
0
Аябай жакшы кенештер дагы дагы коп коп кенештерди жазып турсаныздар демекмин.
27.10.2017. 00:05 
Тайпасы:
Конок
Комментарийлердин саны:
32
Катталган:
02-10-2017
Соӊку аракети:
19-11-2017 18:25
Жынысы:
Белгисиз
0
Китеп да зыянбы ой тобоо
27.10.2017. 00:15 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
20
Катталган:
19-10-2017
Соӊку аракети:
15-08-2018 08:56
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Бишкек шаары
0
Рахмат супер инфо
28.10.2017. 01:44 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
1
Катталган:
06-02-2015
Соӊку аракети:
28-08-2018 12:13
Жынысы:
Белгисиз
0
Жакшы кенеш экен.
28.10.2017. 16:58 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
100
Катталган:
25-02-2013
Соӊку аракети:
08-09-2018 02:20
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Кереметтүү жерде.
0
Менин көзүм китептен бузулган. Кичинемден том том китептерди, романдарды окучумун. Азыр -7 ((((
01.11.2017. 02:29 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
16
Катталган:
10-07-2017
Соӊку аракети:
22-02-2018 15:20
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
moscou
0
Мобул жерде грейфрукт жазылган!Бирок бул жемиштин курамында, ото кучтуу кислота болот. Бул адамда боордун иштешин начарлатат. Ошондой эле бул жемишти, жегенден кийин даары ичпоо керек. Анткени даары менен бул жемиш, каршылаш келип.Даарын кучун 10 эссеге кучотуп жиберет экен. Этият тамактаныздар. Кенешти окуунуз! Бирок азыркы заманда, башка аалам булактардан да! Алып бышыктаап. Анан Озунуздун ден соолугунузга, бул жемиштердин пайда жана зыянын, аныктаап билиниз!
bosmos77777 түзөттү 2017-11-01 02:35:22
1
Комментарий калтыруу үчүн өз ысымыңыз менен кириңиз же каттоодон өтүңүз.
 
Бөлүмдүн статистикасы
соңку 15 мүнөт ичинде 0 колдонуучу (Катталган: 0, коноктор: 0) бул макаланы окуду:

Макалалардын саны:
21193;
 
Маалымат-маанайшат порталы
2006-2018 © SUPER.KG
Кыргыз Республикасы, Бишкек шаары,
Күрөӊкеев көчөсү - 180
"Супер-Инфо" гезитинин материалдары жеке колдонууда гана уруксат.
Жалпыга таратуу "Супер-Инфо" гезитинин редакциясынын жазуу түрүндөгү уруксаты менен гана болушу мүмкүн.
Рейтинг@Mail.ru
Биз социалдык тармактарда: