Архив
792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829  
740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791  
687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739  
635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686  
583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634  
531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582  
479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530  
427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478  
374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426  
322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373  
264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321  
217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263  
176   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216  
Популярдуу макалалар
Akbuura gazeta

ЭГЕР ЖЭЭНБЕКОВ КОРРУПЦИЯ МЕНЕН КҮРӨШТҮ БАШТАП ЖАТКАН БОЛСО, АНДА АТАМБАЕВДИН УЧУРУНДА КАНДАЙ ИШТЕР ЖҮРДҮ ЭЛЕ?

№802 16-март -22-март, 2018-ж.


Же дагы бир жолу Жээнбековду уят кылгандар жана эмне үчүн экендиги жөнүндө

Ушул күнгө чейин коомчулук Сооронбай Жээнбековдун Кыргыз Республикасынын Коопсуздук Кеңешинин сот, укук коргоо жана көзөмөл жүргүзүү органдарындагы коррупция менен күрөшүүнүн актуалдуу чараларына арналган жыйындагы сүйлөгөн сөзүн талкуулап жатышат. Президент өз сөзүндө укук коргоо жана күч органдарын катуу сындап, аларды «коррупциялашып кеткенсиңер жана коррупция менен күрөшүү колуңардан келбейт» деп айыптады.
Албетте, коомчулук жаңы мамлекет башчысынын биринчи расмий билдирүүсүн чыдамсыздык менен күтүшкөн. Ошондой эле президент жана анын кеңешчилери эл уккусу келген сөздөрдү айтып коомчулуктун көңүлүнөн «орун тапкысы» келгени да түшүнүктүү.
Булар жогорудагы иш-аракети менен чын эле коомчулуктун көңүл борборунан «орун» тапты. Элдин биринчи таасир алуусу ар дайым эмоционалдуу болот эмеспи. Анын үстүнө прокурорлор менен сотторду эч жерде жакшы көрүшпөйт. Анткени бул кесиптердин табияты ушундай. Ошентсе да улам аталган маселелер тереңдеген сайын эл арасында жана серепчилердин коомунда көптөгөн суроолор туулат.


Эң биринчи эле суроо:
ЭГЕР ЖЭЭНБЕКОВ КОРРУПЦИЯ МЕНЕН КҮРӨШТҮ БАШТАП ЖАТКАН БОЛСО, АНДА АТАМБАЕВДИН УЧУРУНДА КАНДАЙ ИШТЕР ЖҮРДҮ ЭЛЕ?
Акыркы төрт жылдын ичинде мен Коопсуздук Кеңешинин секретариатында иштедим. Ал жерге бул жашоодо жалаң гана жакшы сапаттарды – боорукердикти, чынчылдыкты, акыйкаттыкты пир тутуп жашаган маркум Темир Жумакадыровдун сунушу менен келген элем. Элдин эсинде ал коррупция менен күрөштүн башкы технологу катары калды.
Темир Жумакадыров Алмазбек Шаршеновичтен тийиштүү тапшырмаларды алып укук коргоо органдарын реформалоо боюнча даярдык жумуштарын баштаган эле. Бул тапшырманын алкагында мен жеке өзүм да башка өлкөлөрдүн аталган маселе боюнча акыбалын изилдеп көптөгөн маалыматтарды окуп чыгууга туура келди.
Андыктан толук жоопкерчиликти өзүмө алуу менен айта алам, дүйнө жүзүндө соттордун, прокурорлордун, укук коргоо органдарынын жумуштарына бардык жарандары ыраазы болгон бир дагы өлкө жок...
Андыктан Кыргызстан бул маселеде өзгөчөлөнө албайт. Эки үй-бүлөлүк – кландык башкаруу режимдериндеги укук коргоо органдарынын «түрү суук кейпин» эсиңиздерге түшүрүп көрүңүздөр! Биздин күч органдарында абал кандай жан кейиткендей эле? Таза, чынчыл кызматкерлердин иштешине жол берилген эмес. Ал эми коррупционерлер уурдап алгандарына корстон болушуп ачык эле мактанып калышкан.
2013-жылдары эле айрым саясатчылар Ак үйдүн дарбазасын ашып түшүп, башкалары облустук, мамлекеттик администрациялардын имараттарын басып алып, жолдорду бууп жүрүшкөн. Ал эми Ысык-Көлдүн бир айылынын Телибай тентектери губернаторду барымтага алышып, бир нече айлар бою бүткүл Кыргызстанды чыңалууда кармап турган.
Мына ушундай татаал кырдаалда Алмаз Атамбаев башында турган мамлекет коррупция менен күрөштү, сот реформасын баштап, кийинчерээк укук коргоо органдарын реформалоого да билек түрө киришти.
Мунун натыйжасында Кыргызстанда коомдук стабилдүүлүк орноду. Стабилдүүлүк орногон соң акырындык менен экономика да жөнгө салына баштады. Эл аралык уюмдар бизди кедей өлкөлөрдүн тизмесинен чыгарды. Кыргызстанды дүйнө эли демократиялык шайлоолорду өткөргөн өлкө катары таанып, үлгү кылууда.
Мына ушунун бардыгы Алмаз Атамбаевдин саясий эрки, коомчулук менен ММКнын таасирдүү колдоосу жана укук коргоо органдары тарабынан опол тоодой жумуштар аткарылышынан улам ишке ашпады беле?
Андыктан мурдагы премьер-министр Сооронбай Жээнбековдун бул иштердин баарын билбей калды дегенге ишенүү абдан эле кыйын. Анын үстүнө коррупцияга каршы жүргүзүлгөн саясат Жээнбековдун болгону беш ай мурдагы президенттик шайлоо алдындагы негизги «көзүрлөрүнүн» бири болгон...
Бүгүнкү күнү эксперттерди президент Сооронбай Жээнбековдун таасирдүү билдирүүлөрүнүн аркасында эмнелер «катылгандыгы» боюнча суроолор кызыктырууда.
Бул иштердин аркасында бийликти эңсеген президенттин айланасындагылардын уятка калтырган саткынчылыгы турат деп үмүттөнгүм келет. Ал эми Сооронбай Жээнбековдун кечээги эле каршылаштары бул билдирүүдө Кыргызстанды кайрадан «уйпалап коюу» мүмкүндүгүн көрүштү...
Анткени Жээнбековдун учурунда башталган митингдердин кокустан эле болуп жатканына эч ким ишенбейт. Себеби бул кимдир бирөөлөргө керек да. Бул адам болумуштар бөлөк «байкелер менен эжекелерге» иштөөнү адатка айландырып алышкан. Кыргызстанга «жакшылык каалагандар» болсо чекеден чыгары айтпаса да түшүнүктүү.
Президенттин билдирүүсүнөн кийин коомчулук «саясий өлүккө» айлантып койгон саясатчылар эмнегедир кайрадан «дүүлүгө» баштады. Булар «баягылар», регионалисттер, мародёрлор жана ушуларга окшогон кокуйлар. Булар азыр «кайра тирилгендей» эле таасир калтырууда...
Президент өзү деле Отунбаева, Чолпонбаев, Джакупова, Байсалов, Карасартова, Наргозуевдердин чыныгы жүзүн жакшы билет экендигинен күмөнүм жок.
Кайрадан президенттин «каардуу» билдирүүсүнө кайтып келели. Бул боюнча пикирлер экиге бөлүндү. Бирөөлөр муну чындык дешүүдө. Бирок комментарийлерде билдирүүнү популисттик деп атагандар да болуп, «билдирүүнү эмне үчүн ушундай өңүттө кылды?» деген суроону беришүүдө. Алардын пикиринде, Сооронбай Жээнбеков 2016-2017-жылдардагы Коопсуздук Кеңешинин жыйындарында ал башкарган өкмөттүн дарегине укук коргоо органдарын реформалоо боюнча сын-пикирлер жана талаптар айтылганын унутуп коюусу мүмкүн эмес. Анткени өткөн алты жыл ичинде эбегейсиз ири көлөмдөгү жумуштар аткарылганын ал өзү да жакшы билет.
Ошондой эле Сооронбай Жээнбеков 10 айдан кийин (2019-жылдын 1-январынан тарта) соттор жана укук коргоо органдарындагы коррупцияга каршы схемаларды камтыган «бомба» ишке кирерин да эсинен чыгарбаса керек. Бул «бомба» 2016-жылы Соттук реформа кеңеши тарабынан «коюлуп», Жогорку Кеңеш тарабынан 7 жаңы мыйзам жана кодекс түрүндө кабыл алынган. Анын ичинде жаңы Кылмыш кодекси, жаңы Кылмыш процессуалдык кодекси жана башкалар камтылган.
Бул кодекстер жана мыйзамдар соттордун жана тергөөнүн ачык-айкын болуусун камсыз кылат. Сот жыйындарын аудио жана видеотрансляция кылууга жол ачат, процессуалдык аракеттерди көзөмөлдөөнү күчөтөт, судьялар, прокурорлор, тергөөчүлөр үчүн катаал тартиптерди орнотот жана коррупция кылуу мүмкүндүктөрүнүн «жылчыктарын» чылк бекитет.
Белгилей кетчү жагдай, жаңы мыйзамдар менен кодекстерди иш жүзүнө ашыруу боюнча көлөмдүү жумуштарды уюштуруу жана каржылык жактан камсыз кылуу өкмөткө жүктөлгөн болчу. Тилекке каршы, бул жумуштар тездик менен жүргөн жок.
Анда мындай метаморфозанын себеби эмнеде жашынып жатат?
Бул президенттин кайрылуусунан кийинки экинчи суроо
Президенттин спичрайтерлери, эксперттери, кеңешчилери өтө олуттуу жана атайлап жасалуу мүмкүндүгү жогору болгон катаны кетиришти. Ошондой эле билдирүүнүн тезистери Коопсуздук Кеңешинин катчылыгынын «дубалдарында» жазылбагандыгы да байкалып турат.
Көшөгө артындагы «спичрайтерлер» тезистерди түзүүдө алардын маанилерин президенттин өзүнө да түшүнүксүз болгудай кылып жазып берүүгө үлгүрүштү. Алар бул кылыгы менен келечекте стратегиялык бурулуш жасоо мүмкүндүгүнөн да ажыратып коюшту.
Ошентсе да тезистердин авторлору мурда кабыл алынган коррупция менен күрөшүү боюнча концепциялык документтерден кабардар болбогондуктарына байланыштуу одоно каталарды кетиришти.
Жыйынга келгендерге таркатылып берилген Коопсуздук Кеңешинин чечимин жана президенттин сүйлөгөн сөзүнүн маани-маңызын салыштырып көрүп, билдирүү такыр эле «башка» жакта жазылганы боюнча туюмдар күчөөрү турган иш.
Анткени өткөн жылдардагы аткарылган иштер боюнча айырма асман менен жердей.

Мисал үчүн: Сооронбай Жээнбековдун 2018-жылдын 8-февралындагы сөзү: «Бул түрү суук жана коркунучтуу коомдук көрүнүш менен күрөш жүргүзүүчү мамлекеттик структуралар өздөрү коррупцияга батып, өздөрүнүн функцияларын аткара албай калды».
Коопсуздук Кеңешинин Сооронбай Жээнбеков 2018-жылдын 8-февралында кол койгон чечими: «Акыркы жылдары коомчулук менен мамлекеттин биргелешкен аракеттери Кыргыз Республикасында Коррупцияга каршы улуттук системанын калыптанышына карата олуттуу кадам таштоого түрткү берди».
Сооронбай Жээнбековдун 2018-жылдын 8-февралындагы сөзү: «Биз элдин үнүн угуп, ачуу чындыкты кабыл алышыбыз керек. Коррупция менен болгон күрөш бүткүл элдик мааниге ээ болушу керек».
Коопсуздук Кеңешинин Сооронбай Жээнбеков 2018-жылдын 8-февралында кол койгон чечими: «Коомчулуктун жана массалык маалымат каражаттарынын жардамы менен мамлекеттик бийлик органдарында башкаруу чечимдерин кабыл алууда ачык-айкындуулук камсыз кылынып, жетекчилердин жоопкерчилиги жогорулоодо. Мунун баары сапаттуу алдыга жылууларга алып келди... Кыргызстанда коррупция мамлекеттик башкаруунун ыкмасы болуудан четте калды. Коомчулукта болсо коррупцияга болгон туруктуу жек көрүү сезими калыптанды».
Сооронбай Жээнбековдун 2018-жылдын 8-февралындагы сөзү: «Бул күрөштөгү эң негизги күч – бул мамлекет башчысынын саясий эрки! ...Мындай саясий эрк менде бар! Мен бул күрөшкө даярмын!»
Коопсуздук Кеңешинин Сооронбай Жээнбеков 2018-жылдын 8-февралында кол койгон чечими: «Кыргыз Республикасынын Президентинин указдарында жана Кыргыз Республикасынын Коргоо кеңешинин 2012-жылдын 2-февралындагы чечимдеринде Мамлекеттик коррупцияга каршы саясат жүргүзүү стратегиясында айтылган Кыргызстандын жетекчилигинин саясий эрки жана 2013-жылдын 4-ноябрындагы саясий системалык коррупциянын себептерин жоюу, ошондой эле жарандык коом жана ишкерлер коомчулугу тарабынан колдоо көпчүлүк мамлекеттик органдарын өзүн-өзү тазалоосуна негиз болуп берди».
Сооронбай Жээнбековдун 2018-жылдын 8-февралындагы сөзү:
«...Мага азыр олуттуу кылмыш иштеринин бети ачылбай жатканы жөнүндө кайрылуулар келип түшө баштады. Тийиштүү органдар болсо майда-барат укук бузгандар менен алек болууда. Ошондой эле мага жогорку эшелондогулар кайрадан кол тийбестерге айланып бара жаткандыктары тууралуу айтышууда».
Коопсуздук Кеңешинин Сооронбай Жээнбеков 2018-жылдын 8-февралында кол койгон чечими:
«Биринчи жолу мамлекетибиздин тарыхында жогорку кызматтарды ээлеген адамдарга кылмыштык куугунтуктоолор башталды».
Сооронбай Жээнбековдун 2018-жылдын 8-февралындагы сөзү:
«Күч органдары негизинен коррупцияны жараткан факторлор менен эмес, анын кесепеттери менен күрөшүүдө. Акыркы үч жылда ушул тармак боюнча күрөш жүргүзүп жаткан органдар эч кандай сунуштарды беришкен жок. Эмне үчүн бул тармак боюнча иш кылбайсыздар? Бул тармак боюнча сунуштарыңар жокпу?»
Коопсуздук Кеңешинин Сооронбай Жээнбеков 2018-жылдын 8-февралында кол койгон чечими:
«Кыргыз Республикасынын президентинин коррупцияга каршы указдарынын негизинде, мамлекеттик органдарда туруктуу негизде коррупциялык схемалар аныкталууда жана жок кылынууда.
Кыргыз Республикасынын Коопсуздук Кеңешинин атынан өлкөдө коррупция менен күрөшүүнү координация кылуучу мамлекеттик институт калыптанып, кийин коррупция менен күрөшүүнү координациялоо, уюштуруу жана методологиялык жактан камсыз кылуу функцияларын аткарат.
2016-жылы укук коргоо системасындагы бирин-бири кайталаган жана соттордун жоопкерчилигин күчөтүү жаатындагы кемчиликтерди жоюуга жол ачкан өзгөртүүлөр Кыргыз Республикасынын Конституциясына киргизилген.
Мамлекеттин сот реформасын ишке ашыруудагы андан кийинки кадамдары судьялык корпустун үчтөн экисин жаңылоого, соттук процесстердин ачык-айкындыгын жогорулатууга, алардын жыйынтыктарынын коомчулукка жеткиликтүү болуусуна жана соттордун ишмердүүлүгүнүн материалдык жана финансылык жактан камсыз болуусун жакшыртууга жол ачты.
Коррупцияга каршы саясатты жайылтууга Сот реформасы кеңешинин демилгеси менен кабыл алынган 2019-жылдын 1-январында күчүнө кирүүчү 7 жаңы кодекс жана мыйзамдардан турган кылмыш жана кылмыш процессуалдык мыйзамдар өзгөчө мааниге ээ.
2016-2017-жылдары укук коргоо органдарын реформалоо боюнча олуттуу иштер аткарылды...»
Айырмасын сезип жатасыздарбы? Элге болсо бардык жетишкендиктерди бир гана абзацка батырып, ошондо да укук коргоо органдары менен сотторду материалдык-техникалык жана финансылык жактан камсыздоо маселелерин угузушту.
Мындан башка да көптөгөн суроолор бар. Алардын жооптору президенттин мындан кийинки кадамдарына көз каранды.
Мисал үчүн коомчулук азыр мамлекеттик бажы инспекциясындагы орун алмашуулардан жана кызматтан бошотуулардан кийин бажы төлөмдөрү 5-10 эсе өскөнүн кызуу талкуулашууда. Бирок бажыдан уурдоолор жөнүндө эч нерсе айтылган жок.
Коопсуздук Кеңешинде айтылган айыптоолордун чыныгы терең себептери боюнча маселеге кайрадан кайрылып барууга уруксат этиңиздер. Сооронбай Жээнбеков «алчы таасын жеген» «шок балдардын» таасиринен гана адашып калган болсо экен деп Кудайдан тилейм. Менин жеке пикиримде, бул «шок балдардын» иш-аракеттеринде абдан прагматикалык максаттар катылып жаткандай.
Акыркы алты жылда Алмазбек Атамбаев үй-бүлөлүк – кландык режимдин кайрадан кайтып келишине каршы чараларды көрүп, реваншисттердин мурдагы эрежелерди кайрадан алып келүү аракеттери жокко чыгарылып, түп тамыры менен жоюлду. Бул иштерде негизги ролду укук коргоо жана күч органдары ойноду. Алар кайрадан, өзгөчө шайлоо алдында өлкөдөгү туруктуулукту дестабилизация кылууга жол беришкен жок. Мунун натыйжасында шайлоолор тынч өтүп, элдин тандоосуна толук мүмкүндүк түзүлүп, натыйжада эл өлкөдөгү тынчтыктын жана стабилдүүлүктүн камсыз болушун тандашып, Сооронбай Жээнбековду өздөрүнө президент кылып шайлап алышты.
Бирок мунун баары «көз ачып жумганча» өзгөрүп, президент Сооронбай Жээнбеков тарыхта кайрадан өлкөнү туруксуздукка алып келген адам катары калышы толук ыктымал. Кудай сактасын!
«Көшөгө артындагы» оюнчулардын мамлекеттик башкаруу системасындагы бийлик жүргүзүү позициясын бекемдөө аракети эч кандай жакшылыкка алып барбайт. Мындай аракеттердин болуп жатышы кийинки кездери ачык эле байкалууда.
Көмүскөдөгү спичрайтерлер бекеринен бири-бирине карама-каршы келген тезистерди жазбаган чыгар. Алар бул кылыгы менен саясий майданда ар кандай сценарийлердин өнүгүшүнө «жем таштап» коюшту. Аны менен карай эскини эңсегендер кайрадан президенттик башкаруунун кайтып келишин самагандар да баш көтөрүүдө.
Мындай сценарийди ишке ашыруу жана позициясын бекемдөө үчүн өздөрүнүн катарына экс-президенттин каршылаштарын, ошондой эле «жем жеген акырынан» ажырап калган чиновниктерди активдүү түрдө кошуп алып жатышат. Социалдык түйүндөргө маалыматтардын күчөтүлгөн тартипте таратылып жатышы эң ириде Алмазбек Атамбаевдин командасын дискредитация кылууга багытталганы көрүнүп турат. Коррупцияга каршы ишмердүүлүктүн жетишкендиктерин жокко чыгарууга жана парламенттик системанын жараксыздыгын элдерге таңуулоо аракеттери буга дагы бир жолу далил боло алат. Алар Темир Жумакадыровдун таза ысымын булгап, анын жетишкендиктерине жана өлкөдөгү кырдаалды жакшы жагына буруу аракеттерине баткак сүйкөөдөн да кайра тартышкан жок. Туура, көзү өткөн адамдар жооп берүүгө кудуретсиз. Бул арамзалык ушуну билип туруп атайын жасалган.
Көрүнүп тургандай, мындай шарттардан жана тенденцияларда кийин саясий чөйрөнүн арасында регионалдык фактор ойной баштайт. Бул болсо өз кезегинде кокту-колотко бөлүнүү аркылуу өлкөнүн бүтүндүгүнө доо кетирет.
Мындай кырдаал эң ириде реваншисттерге өтө пайдалуу. Ошондой эле алардын финансылык мүмкүнчүлүктөрүнө баа бербей коюу терең жаңылыштык болот. Бекеринен булар азыркы президентке өздөрүнүн талкуу жаратпаган колдоосун көргөзүүсү жөнүндөгү «ырын ырдап» жаткан жок.
Кыргызстандын эли стабилдүүлүк жана тынчтык үчүн экс-президенттин ишин улоочуга добуш беришкен. Ар бир президент үчүн өзүнүн айланасындагыларды катаал рамкаларда кармоо кажет. Ал эми эки жолку үй-бүлөлүк – кландык башкарууну башынан кечирген Кыргызстандын шартында болсо бул талап абдан эле катаал болууга тийиш. Бизге кайрадан жаңы «үй-бүлөнүн» пайда болушуна жол берүүгө болбойт... Биз өлкөнүн бүтүндүгүн сактап, 2010-жылдагы кейиштүү окуяларды ар дайым эстеп турушубуз абзел.

Өлкөнүн келечегине чын ыкласынан тынчсыздануу менен

Коопсуздук Кеңешинин мурдагы катчысы Алмазбек Курманалиев.

 

P.S.: Бул жазгандарымды таарынган адамдын өч алуусу катары кабыл албоону суранам. Биринчиден, мен Коопсуздук кеңешинин катчылыгынан өз каалоом менен кеттим жана бул орундун азыркыга чейин (ред.: 2018-жылдын 12-мартында президент Сооронбай Жээнбековдун буйругу менен Дамир Сагынбаев Коопсуздук Кеңешинин катчысы болуп дайындалган) бош бойдон турганы көп нерседен кабар берет. Экинчиден, таза ысымга салыштырганда кызмат эч нерсеге арзыбайт. А мага болсо тагдыр абдан чоң жана жемиштүү болгон Кыргызстандагы коррупцияны ооздуктоо иш-чараларына катышуу мүмкүндүгүн берди. Үчүнчүдөн, Кыргызстандын эли 2012-2017-жылдардагы Коопсуздук кеңешиндеги биздин ишибиздин жыйынтыгын көрөт деп ишенем.


ДОСЬЕ

Алмазбек Курманалиев
1977-жылы 13-июнда Бишкек шаарында туулган. 1999-жылы Кыргыз улуттук университетин юриспруденция адистиги боюнча аяктаган. 1999-2005-жылдары Ички иштер министрлигинде жана Жазаларды аткаруу мамлекеттик кызматында эмгектенген.
2005-2007-жылдары өкмөттүк аппараттын укук, тартип жана коргоо бөлүмүндө референт,
2007-жылдын апрель-август айларында өкмөттүк аппараттын укук, тартип, коргоо жана коопсуздук, маалыматтык коопсуздук тармагынын башчысы,
2007-2009-жылдары өкмөттүк аппараттын укук коргоо, өзгөчө кырдаалдар жана маалыматтык коопсуздук тармагынын башчысы,
2009-2010-жылдары президенттик аппараттын улуттук коопсуздук боюнча эксперт жана аналитикалык колдоо көрсөтүү тобунда эксперт,
2011-жылдын январь-сентябрь аралыгында өкмөттүк аппараттын коопсуздук, укук коргоо жана коргонуу тармагынын, ошондой эле аналитикалык колдоо көрсөтүү бөлүмүндө эксперт,
2011-2012-жылдар аралыгында өкмөттүк аппараттын коопсуздук, укук коргоо жана коргонуу тармагынын жана аналитикалык колдоо көрсөтүү бөлүмүндө инспектор,
2012-жылдын январь-октябрь айлары - өкмөттүн аппаратынын коргоо, укук коргоо жана өзгөчө кырдаалдар, күч жана башка органдарынын коопсуздук маселелери боюнча инспектор,
2012-2013-жылдары өкмөттүк аппараттын коргоо, укуктук тартип бөлүмүнүн жана өзгөчө кырдаалдар инспектору,
2013-2017-жылдары Коргоо Кеңешинин катчысынын орун басары, инспектор,
2017-жылдын октябрь айында Коопсуздук Кеңешинин катчысы болуп дайындалып, ошол эле жылдын 18-декабрында өз каалоосу менен кызматын тапшырган.

Президент Сооронбай Жээнбеков төрагалык кылган Коопсуздук Кеңештин жыйыны. 8-февраль, 2018-жыл.

"Супер-Инфо" гезитинин материалдары жеке колдонууда гана уруксат.
Жалпыга таратуу "Супер-Инфо" гезитинин редакциясынын жазуу түрүндөгү уруксаты менен гана болушу мүмкүн.

Рейтинг: Рейтинг  -1 
Талкуу жабык.
Бөлүмдүн статистикасы
соңку 15 мүнөт ичинде 0 колдонуучу (Катталган: 0, коноктор: 0) бул макаланы окуду:

Макалалардын саны:
21232;
 
Маалымат-маанайшат порталы
2006-2018 © SUPER.KG
Кыргыз Республикасы, Бишкек шаары,
Күрөӊкеев көчөсү - 180
"Супер-Инфо" гезитинин материалдары жеке колдонууда гана уруксат.
Жалпыга таратуу "Супер-Инфо" гезитинин редакциясынын жазуу түрүндөгү уруксаты менен гана болушу мүмкүн.
Рейтинг@Mail.ru
Биз социалдык тармактарда: