super.kg logo
«Жылдын супер актрисасы»

Жыйынтык

Башка сурамжылоолор


Музейдеги жылаңачтануу. "Көргөзмө Москвада тирүүлөй күйүп кеткен 14 мигрантка арналган" дейт активист

 

Коомдук ишмер, жеке ишкер Айжан Чыныбаева Гапар Айтиев атындагы көркөм-сүрөт музейинин айланасында болгон чыр тууралуу Маданият, маалымат жана туризм министри Азамат Жаманкуловго социалдык тармактагы баракчасы аркылуу кайрылуу жасады.

"Урматтуу Азамат Капарович, активдүү мамлекеттик маданий, саясат, анын ичинде Гапар Айтиев атындагы көркөм-сүрөт музейинин ишин жүргүзгөнүңүз үчүн ыраазычылык билдиребиз! Заманбап искусствону колдоп, искусство аркылуу маанилүү социалдык маселени чечүүгө мүмкүнчүлүк түзүп бергениңиз үчүн өзгөчө ыраазычылык!

"Feminnale" жыл сайын БУУнун зордук-зомбулукка каршы уюштурулган 16 күндүк иш-чарасынын алкагында өткөрүлүп келет. Көргөзмө 2016-жылы Москвада типографияда тирүүлөй күйүп кеткен 17 мигрант кыз-келинге багышталып, 22 өлкөнүн авторун бириктирген. Аталган иш-чара өлкөбүздүн музей ишмердүүлүгүндөгү маанилүү окуя болду. Көргөзмө Кыргыз өлкөсүндөгу аялзатына болгон зордук-зомбулук, кыздардын тагдырын талкалаган ала качуу, аялдардын корголбогону жана экономикалык жактан тең укукка ээ болбогондугу тууралуу окуяларды эске салат.

Көргөзмө үй-бүлөлүк зордук-зомбулук темасында ойлонууга түрткү берди. Андан соң өлкөдө патриархаттык түшүнүктү сактап калалы деген "ура-патриоттор" да чыгышты. Ушул күчтөрдүн кысымынын натыйжасында, абалды курчутпаш үчүн музейдин директору Мира Жангарачева жумуштан кетүү тууралуу арызын жазды. Ал иштеп турганда музей шаардыктар үчүн гана эмес, борборубуздун коноктору үчүн да маданияттын ордосуна айланган. Бул окуя бийликтин алсыздыгын билдирет. Көргөзмөнү токтотпой, өз убагында бүтүргөнгө жана Жангарачеванын жумуштан кетүү тууралуу арызын четке кагууңузду суранабыз!", - деп жазылат кайрылууда.

Буга чейин социалдык тармактарга Гапар Айтиев атындагы көркөм-сүрөт музейинде өтүп жаткан сүрөт көргөзмөдө кыздар жылаңачтанып жүрүштү деген видео тарап, көпчүлүктүн нааразычылыгын пайда кылган.



 
 Рубрикадагы соңку кабарлар 

Урматтуу колдонуучу! Эгер сизде коомчулуктун көңүлүн буруп, талкууну талап кылган жаңылыгыӊыз болсо биз менен бөлүшүӊүз.
Рейтинг: Рейтинг 0 
Комментарийлер(12)
02.12.2019. 15:01 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
285
Катталган:
27-11-2018
Соӊку аракети:
07-12-2019 21:31
Жынысы:
Белгисиз
+17
Кыргыздар качан маркум кеткендерге арнап ХХХХ асып койчу беле? Андан көрө маркумдарга арнап Куран окуп бата багыштаса болбойбу?
Модератор admin_portal түзөттү 2019-12-02 16:04:00
03.12.2019. 12:36 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
2
Катталган:
20-01-2018
Соӊку аракети:
08-12-2019 13:42
Жынысы:
Белгисиз
-1
Jaznura,
Сен калп эле жинди болбочу. Мага жыланач кыздар жакты. Ушундайларды кобуроок уюштуруп тургула.
yrmat88 түзөттү 2019-12-03 13:13:29
02.12.2019. 15:02 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
146
Катталган:
01-03-2019
Соӊку аракети:
06-12-2019 17:03
Жынысы:
Белгисиз
+16
ХХХХ, ар кайсы нерсени айтып элдин башын айландырбагыла! жыланач кыздар менен маркум кеткен бечаралардын эмне тиесеши бар, эми арганар жок калганда ушуну ойлоп таптынарбы?!
Модератор admin_portal түзөттү 2019-12-02 16:04:20
02.12.2019. 15:02 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
338
Катталган:
09-04-2019
Соӊку аракети:
08-12-2019 09:42
Жынысы:
Белгисиз
+11
Качан эле кыргыздар жыланач денеси менен эскерчу эле.
02.12.2019. 15:04 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
80
Катталган:
05-08-2019
Соӊку аракети:
07-12-2019 13:56
Жынысы:
Белгисиз
+7
ЭЭ ХХХХХ токтоткула!!!
Модератор admin_portal түзөттү 2019-12-02 16:04:46
02.12.2019. 15:43 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
1
Катталган:
08-03-2015
Соӊку аракети:
08-12-2019 09:59
Жынысы:
Белгисиз
+10
Логикага туура келбеген нерсени айтыптыр го
02.12.2019. 16:25 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
73
Катталган:
28-08-2018
Соӊку аракети:
08-12-2019 11:06
Жынысы:
Белгисиз
+9
ХХХХ Алардын арбагына асылбайэле койгула Аллардын жаткан жери жайлуу болсун!!
Модератор admin_portal түзөттү 2019-12-02 18:07:48
02.12.2019. 16:45 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
386
Катталган:
28-08-2016
Соӊку аракети:
08-12-2019 12:44
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Алай куу
+10
Кысчу жерди кыскан бай болот. Арнагынар келсе куран окуп дуа кылгыла!
02.12.2019. 22:39 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
195
Катталган:
01-08-2015
Соӊку аракети:
04-12-2019 11:20
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Жалган дуйно
+5
Айжан Чыныбаева ошончо эле эскергиң келип жатса, кан чыгарып кудай өткөрүп койбойсуңбу? Кыздарды жылаңачтантпай. Ал кыздар келечектин энелери, эне деген мектеп оңолсо коом да оңолот унутпа.
02.12.2019. 22:40 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
195
Катталган:
01-08-2015
Соӊку аракети:
04-12-2019 11:20
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Жалган дуйно
0
Ушул теманы окуган кыз келиндер барбы? Суроо: силер ушул нерсени колдойсуңарбы?
03.12.2019. 07:58 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
120
Катталган:
04-03-2013
Соӊку аракети:
08-12-2019 12:27
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Бишкек
+1
Бул искусство эмес, бул сойкулукка жол ачуу, атасы ким экенин билбей корунгондон боозуп, корунгон жерге таштай качкандар ушундайлардан чыгат!
03.12.2019. 09:41 
Тайпасы:
Жаран
Комментарийлердин саны:
5
Катталган:
05-12-2011
Соӊку аракети:
03-12-2019 22:11
Жынысы:
Белгисиз
Калаасы:
Бишкек
+2
Жылаңачтануу аялды урматтуу кыла турган болсо,Англия королевасы жылаңач журбойт беле..
Кыргызстанда кээбир аялдар даже эркектен ойдо турат,россиялап иштешет.
куйоону тур тигини кыл муну кыл деп башкарышат дегендей)))
1