Бишкек-Кара-Балта трассасын жаӊылап куруу иши жакында башталат. Бул тууралуу 30-мартта Транспорт жана жол министрлиги маалымат таратты.
Аталган министрлик менен Кытайдын "China Railway" компаниясынын ортосунда 70 миллион 239 миӊ 899 доллар суммасында келишимге кол коюлду. Маалыматка таянсак, келишим 3 жылга түзүлгөн. Мындан тышкары 365 күн мүчүлүштүктөргө жоопкерчилик мезгили үчүн каралууда. Ошентип долбоорду ишке ашырууга жалпы 4 жыл бөлүндү.
Аталган жолду жаӊылоо боюнча өткөрүлгөн тендерде 2016-жылы чуу чыккан. Ошол кездеги транспорт жана жол министри Замирбек Айдаровго "тендерге кийлигишип, кытайлык компаниянын кызыкчылыгын алдыга сүрөдү" деген дооматтар айтылган. Азия өнүктүрүү банкы Бишкек-Кара-Балта жолун 70 миллион долларга курат деп кытайлык компанияны сунуштаган эле. Бирок тендердик комиссия ишти кытайлык компаниянын жасашына каршы чыккан. Тендер шек жаратканын айткан премьер-министр Сооронбай Жээнбеков: "Эч түшүнбөйм, эмне үчүн 70 миллион долларга куруп берем дегенге макул болбой, 82 миллион доллар дегенге макул болгону жатышат? 82 миллион доллар менен 70 миллион доллардын айырмасы бар да. Мен сөзсүз бул иштин аягына чыгам", - деген эле Жээнбеков.
Эскерте кетсек, Бишкек-Кара-Балта трассасын жаӊылап куруу долбооруна Азия өнүктүрүү банкы тарабынан 100 миллион доллар бөлүнгөн. 65 миллион доллары кредит, 35 миллион доллары грант. Долбоордун алкагында трассаны тийиштүү жабдыктар менен жабдуу, эл жашаган аймактарда трассанын эки тарабына теӊ жаӊы тротуарларды куруу, жол четиндеги арыктарды оӊдоо, жөө адамдар жердин астынан жана үстүнөн өтүүчү тилкелердин эскисин жаӊылоо, жаӊысын куруу иштери да жасалууга тийиш.